روانشناسی رنگ ها

روان‌شناسی رنگ‌ها در انتخاب کیف و کفش

در دنیای مد و استایل، انتخاب رنگ‌ها تنها یک تصمیم سلیقه‌ای یا زیبایی‌شناسانه نیست، بلکه انتخابی آگاهانه یا ناخودآگاه از میان نمادها و پیام‌هایی‌ست که شخصیت و احساسات ما را بازتاب می‌دهد. رنگ یک ابزار ارتباطی قدرتمند است و حتی روی واکنش‌های فیزیولوژیکی بدن هم تأثیر دارد. برخی رنگ‌‌ها با افزایش فشارخون، افزایش متابولیسم و خستگی چشم ارتباط دارند. در انتخاب رنگ واقعیت این است که ناخودآگاه ما در حال ارسال پیامی به جهان بیرون است: “من چه کسی هستم؟ چه احساسی دارم؟ چه تصویری از خودم ارائه می‌دهم؟” برای بیشتر آشنا شدن با رنگ ها در ادامه همراه ما باشید.

روان‌شناسی رنگ‌ها

انتخاب رنگ‌ها، به‌ویژه در اکسسوری‌هایی چون کیف و کفش که معمولاً توجه را جلب می‌کنند، می‌تواند جزئی‌ترین وجوه شخصیت ما را آشکار کند. رنگ کیف و کفش نه‌تنها استایل‌مان را کامل می‌کند، بلکه حال‌وهوای روزمان، سطح اعتمادبه‌نفس، میزان ریسک‌پذیری، نوع روابط اجتماعی و حتی روحیه‌ی درونی‌مان را نشان می‌دهد. افراد محافظه‌کار به‌سمت رنگ‌های خنثی تمایل دارند، در حالی که افراد جسور رنگ‌های تند را ترجیح می‌دهند. بعضی‌ها با انتخاب رنگ خاص به‌دنبال ایجاد تمایز هستند و بعضی دیگر با انتخاب رنگی آرام، امنیت و ثبات را القا می‌کنند.

رنگ مشکی: سیاه قبل از هرچیز نماد جدیت است‌.  اگر بخواهیم از دید روانشناسی رنگ لباس نگاه کنیم افرادی که بیشتر از رنگ سیاه در لباس‌های خود استفاده می‌کنند افرادی قدرتمند، جدی، باصلابت، باهوش و با استعداد هستند‌. کسانی که اکسسوری مشکی مانند کیف یا کفش مشکی به کار میبرند شخصیتی قوی و مدیر و جدی دارند که در راه خود بسیار مقتددر و سخت گیر هستند. آن‌ها دوست دارند همیشه در کنترل اوضاع باشند و به جزئیات اهمیت زیادی می‌دهند. برای محیط کاری، جلسات رسمی و استایل مینیمال، مشکی همیشه بهترین گزینه است.  در استایل زنانه نیز، کفش و کیف مشکی نشان‌دهنده جذابیت در عین وقار است.

 رنگ سفید یا کرم: رنگ سفید نماد پاکی و معصومیت است. آزادی و سادگی از دیگر نماد‌های رنگ سفید به حساب می‌آید. رنگ سفید افرادی را به سمت شما جذب می‌کند که دید مثبتی نسبت به زندگی دارند. اگر کیف یا کفش روشن انتخاب می‌کنید، به احتمال زیاد انسانی دقیق، صلح‌طلب و طرفدار زیبایی‌های ساده و خلوت هستید. علاقمندان به رنگ سفید عاشق آزادی هستند و همیشه مرتب و با نظم دیده می‌شوند‌. سفید پوشان کمال گرا هستند و از تلاش برای رسیدن به بهترین‌ها دست نمی‌کشند.

 رنگ قرمز: قرمز، رنگ عشق و هیجان است. روانشناسان و طراحان لباس توصیه می‌کنند اگر می‌خواهید کسی را تحت تأثیر خود قرار دهید و یا متقاعد سازید رنگ قرمز بپوشید. پوشیدن رنگ قرمز توجهات را به شما جلب می‌کند فرقی ندارد کدام طیف از این رنگ را بپوشید. این افراد اغلب در مرکز توجه قرار دارند و نمی‌ترسند از اینکه خاص به‌نظر برسند.  قرمز انتخاب کسانی است که مد را نه برای تأیید دیگران، بلکه برای لذت شخصی دنبال می‌کنند.  در استایل شب، کیف و کفش قرمز حس قدرت و جذابیت را تقویت می‌کند.

رنگ خاکستری و یا طوسی

 رنگ خاکستری نماد تعادل است. این رنگ نماد بی‌طرفی است نه تیره نه روشن کاملاً متعادل، همین خنثی بودن در علاقمندان به این رنگ نیز وجود دارد. خاکستری پوشان به دنبال جلب توجه نیستند. رنگ خاکستری رنگ مورد علاقه افراد بالغ و آرام است. رنگ شناسی لباس مردانه میگغوید مردان میانسال علاقه بیشتری به رنگ خاکستری دارند.

 رنگ قهوه‌ای: در واقع رنگ قهوه‌ای سنبل زمین شناخته می‌شود. زمین یکی از اجزای قدرتمند طبیعت، نماد مورد اعتماد و تکیه‌گاه بودن است. در واقع رنگ قهوه‌ای سنبل زمین شناخته می‌شود. زمین یکی از اجزای قدرتمند طبیعت، نماد مورد اعتماد و تکیه‌گاه بودن است. . کسانی که کیف و کفش قهوه‌ای را انتخاب می‌کنند اغلب شخصیت‌هایی آرام، وفادار و سنتی دارند. روانشناسی رنگ ها

 رنگ زرد: زرد را می‌تواند رنگ شادی و سرخوشی دانست. رنگ زرد نماد خورشید است.  بر اساس تحقیقاتی که روی روانشناسی رنگ زرد انجام شده است این رنگ باعث ترشح هورمون سرتونین در مغز می‌شود که در نتیجه احساس شوق و ذوق در افراد ایجاد می‌کند.

 رنگ سبز:رنگ سبز را روانشناسان نماد طبیعت می‌دانند، آن‌ها براین باور هستند که پوشیدن رنگ سبز باعث می‌شود شما با افراد و محیط اطراف خود ارتباط بهتری داشته باشید.، شما به تعادل در زندگی اهمیت می‌دهید. سبز نماد تازگی، رشد و اتصال با طبیعت است. اغلب افرادی با دغدغه‌های محیط‌زیستی یا رویکرد زندگی پایدار، به این رنگ تمایل دارند. کسانی که در کمد لباسشان رنگ سبز بیشتر دیده می‌شود افرادی فعال و سرزنده‌ در اجتماع هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *